zrušená trať: Biskupice

17. března 2008 v 9:56 |  Aktuality
Táto trať nie je medzi ľuďmi veľmi známa, lebo na internete sa o nej veľa nepíše. Pravdepodobne bola vybudovaná v čase, keď bola vybudovaná aj rafinéria Slovnaft (1956 - 1957). V súčastnosti sa táto trať nepoužíva, lebo bolo niekedy v 80. rokoch vybudované kratšie a modernejšie pripojenie na stanicu ÚNS.
Trať P.Biskupice - Slovnaft sa odpája od trate 131 v stanici Podunajské Biskupice, bezprostredne za stanicou sa nachádza 7-kolajové odovzdávacie kolajisko Slovnaftu. Na slovnaftskom zhlaví sa nachádza vlečka do PNZ. Za odovzdávacím koľajiskom a prvým priecestím (všetky priecestia na tejto trati sú chránené iba výstražným krížom) sa trať točí pravotočivým oblúkom a stúpa na násyp.
Pohľad na žst. Podunajské Biskupice z kolajiska Slovnaftu, 22.2.2008, © Peter Doktor
V km 0.7 sa nachádza druhé priecestie, ktoré je vďaka nánosom hliny pre vlaky neprejazdné. V km 1.05 je oceľový most nad cestnou komunikáciou (E 575) a hneď za mostom je druhý, pravotočivý oblúk, po ktorom trať pokračuje rovno do Slovnaftu.
Oceľový most nad E575, 22.2.2008, © Peter Doktor
V km 1.66 je tretie priecestie, ktoré je taktiež pre vlaky neprejazdné. Tesne pred týmto priecestím sa na trať napája krátka, 430 metrov dlhá vlečka do trafostanice Slovnaftu, na tomto mieste je jediný kilometrovník na tejto trati, ktorý ukazuje hodnotu 0.0. V km 2.07 sa nachádza posledné, štvrté priecestie.
Cisterny odstavené v Slovnafte, 22.2.2008, © Peter Doktor
Trať konči v km 2.53, kde začína areál MOL Slovnaft. Aj keď je táto trať nepoužívaná, tak koľajový zvršok je v dosť dobrom stave. Podvaly sú na tejto trati drevené, na výhybkách ocelové.
Táto reportáž je moja prvá, preto to prosím berte do úvahy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama