znovuzrodenie

23. února 2008 v 12:57 | fobbi
Dne 17.2.2008 se vrátila po opravě v dílnách CZ LOKO, a.s., provozovna Česká Třebová na koleje lokomotiva 162.011-1, která došla před necelým rokem značné úhony při známé "pojišťovací" nehodě na přejezdu u Vraňan. Snímky z její zkušební jízdy na úseku Česká Třebová - Kostěnice do redakce poslal náš člen známý pod nickem "průvodce", který ji při ní vedl. Určitě nebude na škodu, když si osudy tohoto stroje při této příležitosti připomeneme od jeho zrodu.

Lokomotiva 162.011-1 byla vyrobena v podniku Škoda Plzeň v roce 1991 pod výrobním číslem 8719. Z výroby byla dodána LD Ostrava, odkud byla (s ostatními "osbními" lokomotivami) převedena k počátku platnosti GVD 1995/1996 do DKV Bohumín, kde je (posléze už jako v PJ DKV Ostrava) v přehledech uváděna ještě k datu 30.6.2002. Ke dni 6.6.2003 byla vykazována v DKV Ústí nad Labem. V současné době je dislokována v PJ Praha Vršovice DKV Praha, kam byla převedena před datem 1.7.2004. Další relevantní podrobnosti z jejího provozu nejsou v dostupných pramenech k dispozici. Snad až na skutečnost, že byla jako ostatní vršovické stroje této řady modernizována a může jezdit maximální rychlostí 140 km/h.
23.09.2006 - Pardubice hl.n.: 162.011-1 na R 622
Dne 19.3.2007 se stala tato lokomotiva v čele R 784 Praha - Děčín účastníkem velice zvláštního střetu se silničním vozidlem. Jedna z internetových zpráv popisuje událost takto:
Ve 21:33 v Cítově na Mělnicku vykolejil rychlík, lokomotiva a tři vozy vozy rychlíku. Nehoda stala po střetu s automobilem audi na přejezdu se světly a se závorami. Automobil na přejezdu vdobě příjezdu vlaku stál a lokomotiva se třemi vozy ze soupravy po nárazu do něj vykolejila. Těžké zranění utrpěl strojvedoucí lokomotivy 162.011. Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar škodu na vlaku vyčíslil zatím na více než 40 milionů korun, na koridorové trati na více než tři miliony, tři čtvrtě milionu na zabezpečovacím zařízení a na autě dalších ještě 150 tisíc korun. Audi bylo v době nehody prázdné, železničáře ale prý nikdo o jeho odstavení na kolejích nevaroval. Důvodem totiž byl zřejmě pojišťovací podvod.
19.03.2007 - Cítov: lokomotiva 161.011-1 po nehodě © ČTK
Aktualita o této nehodě se objevila hned následujícího dne i na naší hlavní stránce pod názvem Rychlík asi vykolejil kvůli pojišťovacímu podvodu. Později vyšlo najevo několik dalších okolností. K vykolejení lokomotivy došlo po najetí na utržený motor automobilu. Pojistný podvod měl spočívat v tom, že tři muži fingovali poškození auta při přejíždění trati a k dokumentaci údajné pojistné události si zavolali policii. Ta sice oznámila překážku na trati výpravčímu žst. Vraňany, jenže ten zastavil provoz na jiné, vedlejší trati. V důsledku toho skončili strůjci podvodu ve vazbě mj. pro trestný čin obecného ohrožení a z téhož trestného činu byl obviněn i výpravčí. Nehoda měla však i jakýsi pozitivní důsledek. Teprve na základě zjištění jedné z jejích příčin, dalo by se říci že té finální (chyba v komunikaci mezi policií a výpravčím) přijaly příslušné orgány rozhodnutí o očíslování přejezdů a jejich označení. To je už postupně od konce minulého roku zaváděno (nejprve na zkoušku v Libereckém a Ústeckém kraji), byť v podobě nepříliš dokonalé. Poměrně nevýrazné nálepky s identifikací přejezdu jsou totiž umísťovány na zadní stranu skříně s výstražnými světly. 17.02.2008 - Kostěnice: kontrola pojezdu 162.011-1 © Miloslav Bednář
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama